Продукты

BIO

Jogurt BIO Praziarna

Pochodzenie praziarem sięga czasów Rewolucji Neolitycznej około 10 000 lat temu, kiedy społeczności prehistoryczne zaczęły przechodzić od łowcy-zbieracza do rolnika.

Współczesne odmiany ziaren zostały opracowane w miarę upływu czasu poprzez mutacje, selektywne zbiory, hodowlę
i badania w dziedzinie biotechnologii.

Praziarna są w dużej mierze niezmienione w stosunku do ich początkowych udomowionych odmian. Dzięki temu postrzegane są jako zdrowsze niż współczesne zboża.

1. Jogurt BIO truskawkowy z komosą ryżową
Składniki: mleko pasteryzowane BIO, truskawki BIO 10%, cukier trzcinowy BIO, sok truskawkowy BIO 3,3% –
z koncentratu, śmietanka pasteryzowana BIO, komosa ryżowa BIO 1,5%, żywe kultury bakterii jogurtowych oraz Lactobacillusacidophilus i Bifidobacterium lactis.

2. Jogurt BIO z czarnymi porzeczkami oraz chia
Składniki: mleko pasteryzowane BIO, czarna porzeczka BIO 10%, cukier trzcinowy BIO, sok z czarnej porzeczki BIO
3,5% – z koncentratu, śmietanka pasteryzowana BIO, chia BIO 1,3% (nasiona szałwii hiszpańskiej – Salvia hispanica), żywe kultury bakterii jogurtowych oraz Lactobacillus acidophilus i Bifidobacterium lactis.

3. Jogurt BIO brzoskwiniowy z kaszą jaglaną
Składniki: mleko pasteryzowane BIO, brzoskwinia BIO 10%, cukier trzcinowy BIO, śmietanka pasteryzowana BIO, sok brzoskwiniowy BIO 3,3% – z koncentratu, kasza jaglana 1,5% BIO, żywe kultury bakterii jogurtowych oraz Lactobacillus acidophilus i Bifidobacterium lactis.

Należy spożyć do: data i nr partii na wieczku
Przechowywać w temperaturze od +2 ºC do +6 ºC.

Masa netto 140 g e

Zobacz, jaki procent dziennego zapotrzebowania na energię, białko, węglowodany, tłuszcze i składniki mineralne, pokrywa jedna porcja danego produktu.

Wartość odżywcza określa zawartość poszczególnych składników odżywczych (takich jak białko, węglowodany i tłuszcze) w pożywieniu.

Wartość odżywcza 100 g jogurtu
Wartość energetyczna 402 kJ / 95 kcal
Tłuszcz   2,4 g
        w tym kwasy tłuszczowe nasycone   1,7 g
Węglowodany 15,0 g
       w tym cukry 14,0 g
Białko   3,3 g
Sól   0,08 g

* RWS – Referencyjna wartość spożycia dla przeciętnej osoby dorosłej (8400 kJ / 2000 kcal)

Komosa ryżowa pochodzi z Ameryki Południowej, gdzie jest uprawiana od 3–5 tysięcy lat.
Nasiona komosy ryżowej (zwane quinoa lub ryżem peruwiańskim) zawierają 64% węglowodanów, 13% wody, 14% protein i 6% tłuszczu. Są dobrym źródłem błonnika, białek i witamin grupy B.

Zawierają dużo magnezu i fosforu.

Zawiera flawonoidy, które są naturalnymi przeciwutleniaczami roślinnymi

Może być stosowana jako zamiennik mięsa w dietach roślinnych. Ma również niski indeks glikemiczny, więc zapewnia uczucie sytości na dłużej, więc może być pomocna przy zwalczaniu otyłości

Komosa ryżowa nie zawiera glutenu i jest łatwostrawna.

Kasza jaglana – kasza z łuskanego ziarna prosa zwyczajnego. Proso jest jedną z najdawniej uprawianych roślin. Najstarsze pozostałości tej rośliny w osadach ludzkich odkryto w Chinach i pochodzą z okresu 8,5-7 tysięcy lat p.n.e.

Kaszę jaglaną nie zawiera glutenu, przez co nadaje się jako składnik diety bezglutenowej. Jest też łatwiej strawna niż inne kasze. Kasza zawiera 10-14% białka, sole mineralne (fosfor, wapń, cynk, jod, potas, sód, magnez, brom) i dwukrotnie więcej niż żyto i pszenica witaminy B1 i B2.

Nasiona CHIA szałwii hiszpańskiej zawierają 20% białka, 34% tłuszczu, 25% błonnika pokarmowego (głównie rozpuszczalnego w wodzie, o wysokiej masie cząsteczkowej), znaczny poziom przeciwutleniaczy (kwas chlorogenowy i kawowy, oraz flawonoidy w tym myrycetynę, kwercetynę i kemferol). Ponadto zawierają cenne dla zdrowia człowieka składniki mineralne: żelazo, magnez, cynk, fosfor, a także wapń i witaminy: E, B1, B3. Nasiona chia nie zawierają glutenu, natomiast zawierają śladowe ilości sodu.

Бактерии эти являются одними из главных бактерий с точки зрения кишечной микрофлоры потому, что составляют ее неотъемлемую часть. В число их важнейших задач входит создание противовеса для вредных микроорганизмов.

Йогурт гораздо легче усваивается организмом из-за того, что значительная часть белка, углеводов и жиров была уже переработана йогуртовыми бактериями.

Кальций это необходимый строительный материал для костей и зубов. Дефицит кальция первыми ощущают именно наши кости. Его слишком малое количество может привести к тому, что кости станут хрупкими и ломкими. Наш организм лучше всего усваивает кальций животного происхождения, который находится во всех молочных продуктах.

Йогурты традиционные по сути не отличаются своими свойствами от питьевых йогуртов.

Лактоза это молочный сахар, который находится в молоке млекопитающих.

Люди с непереносимостью лактозы не должны употреблять молоко, однако  бывает, что лактоза в йогурте не влияет отрицательно на их организм (лучше в таких случаях проконсультироваться с врачом).

Йогурт может стать элементом питания ребенка уже со второго года его жизни. Есть возможность давать йогурты детям еще раньше, однако надо прежде проконсультироваться с врачом.

Чтобы правильно развиваться, каждому дошкольнику нужно ежедневно 800 мг кальция.

Следует учитывать, что йогурт, как много других продуктов, должен являться компонентом сбалансированного питания. Поэтому нужно употреблять его в разумных количествах.

Одна калория это количество теплоты – энергии, необходимой чтобы подогреть 1 г. воды на 1°C. Энергетическая ценность данного продукта это количество энергии создаваемой в результате его сжигания. Эта энергия используется потом для правильного функционирования организма.