Medale i wyróżnienia dla firmy Bakoma

Powrót

2014 – Serek Bakuś do kieszonki – brązowy medal w badaniach konsumenckich „ Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów 2014” w kategorii Żywność dla dzieci

2013 – Jogurt Naturalny typ GRECKI – I nagroda w konkursie Złoty Paragon 2013 Nagroda Kupców Polskich w kategorii Lider Sprzedaży – produkty kuchni śródziemnomorskiej

W konkursie Perły Rynku FMCG 2013 w kategorii Mleko i przetwory mleczne przyznano Bakomie – producentowi Satino Gold deseru śmietankowego z sosem czekoladowo-pralinowym opakowanie 140g srebro

2013 – Bakuś Puszysty – wyróżnienie w konkursie Złoty Paragon 2013 Nagroda Kupców Polskich w kategorii Lider Sprzedaży – produkty spożywcze

2013 – jogurt pitny 7 zbóż – Złoto – Perła Rynku FMCG 2013 w kategorii: Mleko i przetwory mleczne. Wiadomości Handlowe 2013

2013 – Jogurt Naturalny Gęsty – wyróżnienie w konkursie Złoty Paragon 2013, Nagroda Kupców Polskich w kategorii Lider Sprzedaży – jogurty i desery mleczne

Perła Rynku FMCG 2013 – złoto czyli nagroda Wiadomości Handlowych przyznana w kategorii: Żywieniowe produkty dla dzieci powyżej 3 lat dla Bakoma Bakuś Puszysty z Formułą Zrównoważonego Rozwoju (opakowanie 90g)

2013 – Bakuś do kieszonki – wyróżnienie w konkursie Złoty Paragon 2013 Nagroda Kupców Polskich w kategorii Lider Sprzedaży – produkty śniadaniowe

W konkursie Perły Rynku FMCG 2012 w kategorii Mleko i przetwory mleczne Bakoma otrzymała nagrodę za jogurt Premium Frutica w 100% słodzony owocami

2012 – 7 zbóż – wyróżnienie w konkursie Złoty Paragon 2012 Nagroda Kupców Polskich w kategorii Lider Sprzedaży – jogurty i desery mleczne

Perła Rynku FMCG – w kategorii Desery mleczne przyznana Bakusiowi w opakowaniu zaprojektowanym dla wielopaków. I Miejsce – nagroda przyznana przez Wiadomości Handlowe w 2012 roku

W 2012 roku Kapituła Programu Promocyjnego Symbol 2012 prowadzonego przez redakcję Monitora Rynkowego dodatku do Dziennika Gazety Prawnej przyznała firmie Bakomie Symbol Wzorowego Dostawcy

2012 – Deser Satino Gold – I miejsce – Przebój FMCG 2012 – Magazyn Życie Handlowe

2011 – Bakuś do kieszonki – wyróżnienie w konkursie Złoty Paragon 2011 Nagroda Kupców Polskich w kategorii Lider Sprzedaży – desery mleczne, serki homogenizowane smakowe i naturalne, jogurty łyżeczkowe

W konkursie LIDER FORUM 2011 organizowanym przez Wydawcę magazynu Form Mleczarskie Handel Bakoma zajęła II miejsce w kategorii Innowacje za Bakusia Serek do kieszonki truskawkowy 80g

2010 – 7 zbóż i Premium – Nagroda Konsumentów w Ogólnopolskim badaniu Preferencji i Postaw Konsumenckich – DOBRY PRODUKT Wybór Konsumentów 2010

2010 – 7 zbóż śliwka – I miejsce w kategorii Jogurty łyżeczkowe w konkursie LIDER FORUM 2010 organizowanym przez wydawcę magazynu FORMUM MLECZARSKIE HANDEL

2010 – Sonata DUO – wyróżnienie w konkursie Perły Rynku FMCG 2010 w kategorii Jogurty Owocowe i Desery Mleczne

2010 – Wybór konsumentów produkt roku – Serki homogenizowane HOMMI
W konkursie LIDER FORUM 2010 organizowanym przez Wydawcę magazynu Form Mleczarskie Handel Bakoma zajęła III miejsce w kategorii Jogurty pitne za produkt Twist truskawka 400g

Lider Forum 2009 – Bakoma uzyskała bardzo wysokie notowania w konkursie Lider Forum 2009 zorganizowanym przez wydawnictwo Nathusius Investments – wydawcę magazynu Forum Mleczarskie Handel. Handlowcy/czytelnicy ww. magazynu po raz piąty wytypowali grupę najciekawszych produktów mleczarskich oraz serów żółtych. Bakoma uzyskała w konkursie pierwsze miejsce w kategorii desery za produkt Satino o smaku czekoladowym, drugie miejsce w kategorii jogurty za jogurt 7 zbóż o smaku truskawkowym oraz 3 miejsce w kategorii serków homogenizowanych za serek Bakuś puszysty dla dzieci o smaku czekoladowym.

Premium Brand 2009 – Już po raz czwarty firma Bakoma wzięła udział w niezależnym rankingu reputacji marek i firm w Polsce, który jak co roku został zorganizowany przez MMT Management, Dom Badawczy Maison, Instytut Badawczy TNS OBOP oraz miesięcznik Forbes. W Rankingu Reputacji Marek TOP 25 Bakoma zajęła 18 miejsce, natomiast w rankingu Marka Wysokiej Reputacji 2009 w kategorii żywność uzyskaliśmy 6 miejsce. Reputacja marek i firm została oceniona w pięciu wymiarach: referencji, atmosfery medialnej, firmy jako pracodawcy, społecznego zaangażowania i jako partnera biznesowego. Jesteśmy bardzo zadowoleni z uzyskanego wyniku przede wszystkim dlatego, że rankingi Premium Brand są budowane w oparciu o badania konsumenckie, a opinia naszych konsumentów jest dla nas kluczowa.

logo_perla2009-1Perła Rynku FMCG 2009 – Jogurt 7 zbóż został wyróżniony w konkursie Perły Rynku 2009, zorganizowanym przez wydawnictwo Wiadomości Handlowe. Celem konkursu było wytypowanie najlepszych nowości w 33 kategoriach, które pojawiły się na rynku w 2008 roku. Zwycięzcy konkursu zostali nominowani na podstawie głosowania zorganizowanego wśród pracowników handlu detalicznego. Wypełnione i opatrzone pieczątką sklepu kwestionariusze detaliści wysłali do Instytutu GFK Polonia, który zajął się ich opracowaniem i obliczeniem wyników. Finał konkursu okazał się dla nas bardzo satysfakcjonujący – za jogurt 7 zbóż otrzymaliśmy I nagrodę – Perłę Rynku FMCG 2009 w kategorii jogurty, śmietanki, mleko zagęszczone. Jesteśmy dumni z tego wyróżnienia, ponieważ opinia naszych partnerów biznesowych jest dla nas niezwykle istotna.

 

Premium Brand 2008 – firma BAKOMA wzięła udział w 3 edycji konkursu Premium Brand 2008 – niezależnego rankingu reputacji marek i firm w Polsce zorganizowanego przez MMT Management, Dom Badawczy Maison, Instytut Badawczy TNS OBOP oraz miesięcznik Forbes.
W czołówce rankingu reputacji firm znalazło się sporo firm o rodowodzie polskim. BAKOMA znalazła się w pierwszej dwudziestce najbardziej popularnych firm w naszym kraju i zajęła 16 miejsce. Sukces jest tym większy, że w rankingu udział brały również firmy z kapitałem zagranicznym.
Z badania wynika, że Polacy lubią rodzime marki z wieloletnią tradycją. BAKOMA powstała w 1989 roku, a mocną pozycję na rynku zawdzięcza przede wszystkim ciężkiej pracy ludzi zaangażowanych w sprawy firmy, ale również wysokiej jakości produkowanej galanterii. Dzięki temu w rankingu marek w kategorii żywność uzyskaliśmy czwarte miejsce, a tym samym tytuł Marki Wysokiej Reputacji.

Lider Forum 2008 – BAKOMA po raz kolejny wzięła udział w konkursie „Lider Forum” zorganizowanym przez Wydawnictwo Nathusius Investments na łamach magazynu Forum Mleczarskie Handel.
Celem konkursu jest wybranie najciekawszych propozycji produktów mleczarskich i margaryn, dostępnych na rynku polskim. Nagrodzono produkty charakteryzujące się: nowatorską technologią, ciekawą szatą graficzną, wygodą opakowania, interesującą kampanią marketingową, prostotą zastosowania kulinarnego, czy po prostu smakiem.
W tej edycji konkursu BAKOMA zajęła drugie miejsce w dwóch kategoriach: serki homogenizowane oraz desery. Jak się okazuje nasze produkty serek Bakuś biszkoptowy oraz deser Sonata czekoladowa cieszą się bardzo dużą popularnością nie tylko wśród klientów, ale mają również znakomitą opinię wśród kupców.

Ranking Rzeczpospolitej 2008 – Już po raz piąty Rzeczpospolita opublikowała listę najcenniejszych, najpopularniejszych i najsilniejszych polskich marek. Rozwój rynku spowodował, że w roku 2008 w rankingu wzięło udział znacznie więcej firm niż w latach ubiegłych. Niemniej jednak w Rzeczpospolitej jak co roku opisano pozycje marek w odniesieniu do ich wartości, mocy i siły.
Wartość marki BAKOMA wyceniana jest na 134,5 mln złotych.
W roku 2008 BAKOMA osiągnęła bardzo dobry rezultat w rankingu mocy osiągając piąte miejsce w kategorii żywność oraz dziewiąte miejsce w rankingu siły, w którym udział wzięły firmy z różnych branż. Przy obliczaniu współczynnika mocy i siły pod uwagę brano przede wszystkim jakość marki oraz prestiż. Wg Rzeczpospolitej satysfakcja konsumencka lepiej świadczy o sile i mocy marki niż jej znajomość będąca konsekwencją sposobu dystrybucji towaru oraz intensywności kampanii marketingowej.
Dodatkowo w minirankingu 60 marek, które osiągnęły najlepsze oceny w odniesieniu do poszczególnych wskaźników, BAKOMA również osiągnęła satysfakcjonujące wyniki.
W kategorii lojalność klientów zajęliśmy 7 miejsce. Wskaźnik lojalności pokazuje, w jak dużym stopniu klienci będą brali pod uwagę możliwość zakupu produktów danej marki w wybranej kategorii.
W kategorii najczęściej wybierane marki BAKOMA zajęła 20 miejsce.
Równie istotna jest dla nas kategoria priorytet w świadomości, którego miarą jest test na pamięć marki, któremu poddana została badana grupa respondentów. W tej kategorii zajęliśmy 20 miejsce.
Dziękujemy naszym konsumentom, za tak wysokie oceny i za zaufanie, jakim nas obdarzyli. Mamy nadzieję, że nasza firma w dalszym ciągu będzie się intensywnie rozwijać tworząc nowe, jeszcze lepsze produkty przynosząc satysfakcję naszym klientom.

Produkt Roku 2008 – Jogurt Premium został uznany przez polskich konsumentów Produktem Roku 2008 w kategorii jogurtów, na podstawie badań przeprowadzonych przez TNS OBOP.

Bakoma zajęła bardzo wysoką 7 pozycję w rankingu 300 najsilniejszych marek 2007 roku, opracowanym przez dziennik Rzeczpospolita. Siłę marki ustalono porównując pozycję danej marki z pozycją marek konkurencyjnych, na podstawie jakościowych badań rynkowych. Bakoma osiągnęła najlepszy wynik ze wszystkich badanych marek branży mleczarskiej.

Lider Forum 2007 – srebrna nagroda w kategorii deserów dla Satino Bakoma o smaku czekoladowym, w konkursie organizowanym przez Wydawcę magazynu Forum Mleczarskie

Najlepsza marka 2005 – według badań przeprowadzonych przez magazyn Brief Bakoma jest drugą w kolejności (po Wedlu) najlepszą polską marką w kategorii produktów spożywczych, zarówno pod względem jakości jak i sympatii konsumentów (Źródło: Brief, 01/2006)

Category Stock Master 2005 – tytuł dla firmy Bakoma za serek homogenizowany Bakuś Puszysty o smaku waniliowym, przyznany przez redakcję magazynu „Supermarket News”

Złoty Sponsor 2005 – tytuł przyznany firmie Bakoma przez Marszałka Województwa Opolskiego za sponsoring sportowy

Fundacja Kupuj Nasze PL już dwukrotnie zorganizowała akcję na rzecz rozwoju polskich produktów. Powodem dla którego przeprowadzono ogólnopolską kampanię informacyjno-edukacyjną jest niska świadomość polskiego konsumenta. Polacy wciąż nie rozumieją, że kupując polskie produkty przyczyniają się do rozwoju polskiej gospodarki, zwiększenia zatrudnienia i polepszenia warunków bytowych pracowników już zatrudnionych.
W roku 2000 Fundacja przeprowadziła kampanię „Zadbaj o swoja markę”, zaś w roku 2004 „Kupując polskie – produkty dajesz pracę”. W wyniku przeprowadzonych działań powstał znaczek dzięki któremu z łatwością można zidentyfikować polskie produkty na półkach sklepowych, co jest istotne dla konsumentów wspierających rodzimą przedsiębiorczość.
Firma BAKOMA jest w czołówce polskich producentów specjalizujących się w wytwarzaniu napojów, deserów i jogurtów mlecznych. Z tego właśnie powodu trzy nasze produkty Polskie Smaki, Polskie Zboża oraz Premium zostały oznaczone w roku 2005 symbolem „Kupując polskie produkty – dajesz pracę” Oznacza to, że nasze produkty są wytworzone w stu procentach z polskich surowców i na terenie naszego kraju.
Jesteśmy zdania, że tego typu działalność wpływa na decyzje zakupowe, kształtuje pozytywny wizerunek marki, a przede wszystkim wpływa na opinię Polaków o rodzimych produktach.

Super Marka 2004 w kategorii artykuły spożywcze – nagroda Klubu Polskiej Rady Biznesu i magazynu Brief za zdobycie sympatii klientów i zbudowanie silnej pozycji na polskim rynku

Superbrand Polska 2004 – nagroda Rady Marek dla marki Bakoma

Polagra-Food 2004 – nagroda za stoisko najbardziej sprzyjające realizacji strategii marketingowej firmy na Międzynarodowych Targach Rolno-Przemysłowych Polagra-Food w Poznaniu

Polagra-Food 2004 – Wielki Złoty Medal z okazji 25-lecia MTP

Polagra-Food 2003 – Złoty Medal za serek homogenizowany Hommi

Polagra-Food 2002 – Złoty Medal za jogurt probiotyczny Benefit

Polagra-Food 2001 – Złoty Medal za Serek Homogenizowany dla Dzieci Bakuś o smaku waniliowym

Polagra-Food 2000 – Złoty Medal za Jogurt Polskie Zboża śliwkowy

Polagra-Food 1998 – Złoty Medal za Jogurt Kremowy gruszka Williams

Polagra-Food 1996 – Złoty Medal za Jogurt Owocowy o smaku malinowym

Polagra-Food 1994 – Złoty Medal za Jogurt Naturalny